Thursday 18 June 2015

My other half - Part 1


"Wahai sekalian manusia. Bertakwalah kepada Tuhan kamu yang telah menjadikan kami (bermula) daripada diri yang satu (Adam) dan menjadikan daripada (Adam) itu pasangannya (Hawa) serta dikembangkan daripada kedua-duanya (zuriat keturunan) lelaki dan perempuan yang ramai. Bertakwalah kepada Allah swt yang kamu selalu minta dengan menyebut-nyebut nama-Nya dan peliharalah hubungan silaturahim kerana sesungguhnya Allah swt sentiasa memerhati (mengawasi) kamu"
-Surah An-Nisa'-1

Assalamualaikum readers...

Cerita lapuk dah basi dah tapi baru nak update. Yup..a story of me n him 2 year before. Husband and I dikenalkan kak Long. Semua jadi lepas raya, ni semua gara2 Along g kasi tunjuk gambar aku kat kawan2 ofis dia termasuk la si shuben ni. Along kata shuben tengok gambar aku trus nak berkenalan. Siap minta no phone terus...gelojohhhh...hahah...tapi sebab sikap gelojoh shuben tu la aku tertarik sebab beriya benor dia. 

Along tak kasi terus no phone tapi kasi FB aku. So shuben pun message la kat FB ckp nk kenal pe sume2 la..Biasa la ayat lelaki..aku biarkan je kat dalam inbox tu sebab along dah bagitau dah ade dak ofis dia nk kenal. Dalam pale otak malas nk pikir pasal nk bercintan cintun ni sebab pengalaman masa lalu yang wat aku jadi hurmmmmm...tak percaya sangat lelaki tapi aku percaya pada jodoh Allah.

Then after few weeks kot baru la aku membalas message shuben (time tu belom la husband nya pn). Tu pun setelah aku duk belek2 FB dia berminggu dan tengok pe bende je dia update kat FB. Betol ke idok orangnya. Along duk la push2 kata orangnya ok De (panggilan dalam keluarga). Duk suh kenal dulu...otak aku jahat masa tu..tengok gambar shuben tak handsome la...wakakak...tu yang tak balas message dia berminggu2.

Allah gerakkan hati tuk balas message shuben, happy kemain terus minta no phone sebab dia selalu outstation dan tak selalu tengok FB..yela tu..aku tengok selalu je online..alasan belaka kekdahnya...
Dah dia 1 ofis dengan Along makanya hari2 la Along duk update apa shuben buat dan shuben pun kadang citer pasal Along...hahaha...kelakor kalo ingat balik..

Perkenalan kami tak lama..,8 bulan je trus kawen...mula kenal bulan 8 then bulan 9 masa tu cousin kawen kat sebelah rumah. Along and aku saja jela ajak dia datang rumah..dengan machonya dia datang betol2 ok....gentlemen la,tak pernah jumpa terus2 datang jumpa family aku yang tengah ramai2 berkumpul. Makanya jadi kecoh la makcik2,pakcik2 and cousin2 aku nk kenal....Wei aku bukan nak kawen dengan mamat ni la...baru 1st time nak jumpa je kot...

Masa hari kejadian aku plak yang nervous dah kenapa...macam nk jumpa bakal laki..hahhh dah nama jodoh kan dah memang jadi laki pun sekarang...hahaha..sori no picture2 sebab shuben and aku memang jarang jarang giler amik gambar..lagi la baru kenal tak de gambar langsung wei.sampai la kitaorang tunang..hahaha

Jumpa bulan 9 tu 1st time, then jumpa kemudian pun kat rumah kampung sebab dia kat Johor aku kat Shah Alam..celah mana nk jumpanya kan..tengah2 la. After jumpa family 4x cam tu shuben trus cakap nk masuk minang aku....ya Allah2...ade ke gile mamat ni..baru kenal terus nak tunang..ko rasa???

sambung part 2

No comments:

Post a Comment

Komen Secara Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...